Komunikace. Učíme se jí od narození a pouze výjimečně v ní dosáhneme dokonalosti. Porady. Jednání s investory. Přestřelky s manželkami. Dohady s dětmi. Prostě jedno minové pole za druhým.
Procházíme jimi na denní bázi a ne vždy tak, aniž bychom nezaznamenali ztráty (pokud ne na životech, tak na nervové soustavě určitě). Říká se, že slova tvoří jen 7 procent z toho, co nám komunikační partner sděluje. Ve zbytku vnímáme například to, zda má příjemný hlas, hezké oči, jestli šoupe nohama, jaký má vzor na svetru.
Při řešení situací a počínajícím konfliktu proto dává smysl zaměřit se na to, co komunikační partner skutečně sděluje a rovněž, zda jeho sdělení je v souladu s jeho emočním projevem. Pokud něco nehraje, je důležité se doptat a věci vyjasnit.
V příštím článku se zaměříme na otázky, které můžete pro účinné vyjasnění situace využít.